1. Omandamisstrateegia määratlemine
Nii nagu kõiges, tuleb ka ettevõtte ostu puhul alustada eesmärkidest.
Ärilised eesmärgid:
Mõtle läbi, mida soovid omandamisega saavutada. Kas eesmärk on turuosa suurendamine, tehnoloogia või litsentside omandamine, tööjõu omandamine, geograafilise ulatuse laiendamine või midagi muud?
Strateegia:
Kas plaanid vertikaalselt laieneda ehk ostad konkurendi ära. Või plaanid horisontaalselt laieneda ehk ostad ettevõtte, mis pikendab olemasoleva ärimudeli väärtusahelat. Nt haigla ostab apteegiketi või vanadekodu. Sarnaselt võiks osta mõne oma tarnija muutes kulud tuludeks. Nt logistika ettevõte võiks osta tanklaketi või remonditöökoja.
Finantsvõimekus:
Milline on Sinu finantsvõimekus tehingu finantseerimiseks? See hõlmab nii olemasolevate vahendite arvestamist kui ka finantseerimisallikate kaasamist.